خواص و زمان مصرف سیلیس در شالیزار

سیلیس یکی از مواد طبیعی است که در طبیعت یافت می شود و دارای کاربرد های متنوعی می باشد. همان طور که می دانید اکسیژن یکی از فراوان ترین عناصری است که در طبیعت پیدا می شود، بهتر است بدانید که سیلیسیوم هم جزء همین عناصر بعد از اکسیژن می باشد. یکی از مهم ترین تاثیراتی مثبتی که سیلیس روی محصول برنج می گذارد، کیفیت محصول است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این عنصر دارد این است که به خوبی جذب برنج می شود و به همین دلیل می تواند روی رشد آن همچنین بزرگ تر شدن برگ های آن تاثیر داشته باشد.

بیشترین تاثیری که سیلیس روی برنج می گذارد در رابطه با رشد و بهبود تولید می باشد. این ماده تنها به دلیل قدرت جذب بالایی که به نسبت سایر عناصر طبیعت دارد می تواند به خوبی تاثیر خودش را نشان دهد. یکی دیگر از مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم، این است که سیلیس تاثیر خوبی روی رشد دانه ها، پنجه ها و سنبلک ها خواهد داشت. یکی از مهم ترین مواردی که این روز ها به آن توجه شده است این است که عدم وجود سیلیس در گیاه برنج باعث می شود تا عمل فتوسنتز متوقف شود و در نهایت منجر به توقف رشد بهتر می شود.

زمانی که می خواهید از کود سیلیس برای برنج استفاده کنید، سعی کنید زمان دقیق و مقدار لازم را در نظر داشته باشید تا بتوانید شاهد عملکرد و نتیجه بهتری باشید. قبل از این که بخواهید بذر را بکارید بهتر است یک سوم کود را با خاک مخلوط کنید. بعد از آن می توانید بذر خود را درون این خاک بکارید. وجود این نوع عنصر در خاک به رشد بهتر گیاه برنج کمک می کند و مقاومت آن را افزایش می دهد. از جمله علائم کمبود سیلیس خاک می توانیم به پژمرده شدن ساقه ها و برگ ها، کاهش فعالیت فتوسنتز، کاهش عملکرد و توقف رشد گیاه اشاره کنیم.